26 oktober bezoek Blue Mountains

26 oktober 2015 - Blue Mountain, Australië

Maandag 26 oktober staat er een twee daagse trip op het programma we gaan de Blue Mountains bezoeken en de Jenolan Caves. Rugtas ingepakt voor een overnachting en voldoende water mee voor onderweg.

We gaan onderweg even langs het ziekenhuis om een oom van Ursla te bezoeken die 27 jaar geleden een aandeel heeft gehad dat Ursula en Johan aan elkaar gekoppeld zijn. En zo te zien nog steeds erg gelukkig met elkaar. Deze oom is in zijn jonge jaren  vanuit Nederland geëmigreerd en een zaak in vis en catering begonnen. Nu al aardig op leeftijd maar nog goed bij de tijd na de herinneringen te hebben opgehaald en een kop koffie te hebben gedronken zijn we verder gegaan. Omdat je hier veel kilometers maakt zijn we nog wel even onderweg. Het was al bijna drie kwartier rijden naar het ziekenhuis. Weer op weg leek het weer te betrekken jammer omdat we veel buiten zijn. Onderweg veel gezien van het landschap. Het rijden aan de linkerkant begint te wennen. Onderweg nog geen skippie gezien maar dat komt vast nog wel. Tijdes de rit naar de Blue Mountains zijn we een aantal keer gestopt om foto's te maken van het uitzicht. Bijna aangekomen bij de Blue Mountains National Parc en Scenic World toch nog een paar Wallibies gezien. Op de plaats van bestemming aangekomen te zijn gaan we kijken bij de waterval die door de regen en wind niet naar beneden maar omhoog leek te gaan. De wind was komen opzetten waarschijnlijk een staartje van de storm in Queensland. Dit gaf een heel apart gevoel de adrenaline voelde je door je lijf heen gaan. Dit heeft niet lang geduurd en de wind was weer gaan liggen. Een hele aparte ervaring een beetje spooky. Omdat het regende zijn we terug gelopen en verder naar Scenic World gegaan. Met een scenic skyway dit is de hoogste kabelbaan van Australië  zijn we van de ene top van de Jamison Valley naar de andere top gegaan daar hebben we gewandeld en de Three Sisters bekeken. Prachtig gezicht het weer begon ook iets beter te worden. Verder kon je met de Cableway een ander gedeelte bekijken. allemaal even mooi en indrukwekkend. Verder zijn we met de Scenic railway zo goed als rechtstandig naar beneden gereden het leek wel een atractie van een pretpark waar ik nooit in zou zijn gegaan. Maar ja als je wat wilt zien moet je soms je grenzen verleggen. Iedereen die ooit naar Australië gaat zou dit gebied moeten bezoeken wat een schoonheid erg indrukwekkend zo mooi dat het daar is. Omdat we nog een motel moesten zoeken zijn we verder gegaan en in een klein plaatsje vonden we bij Motel Redleaves onderdak. Nog even een hapje gegeten en daarna ons bed opgezocht. De volgende dag staat de Jenolan Gaves op het programma.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bianca:
    14 november 2015
    Wat een mooie ervaringen doen je op Mignon en je doet ook nog dingen die je normaal niet zou doen, gaaf!