2 december we vertrekken voor een bezoek aan oom Kees

2 december 2015 - Manly, Australië

2 december vandaag vertrekken we weer, dit was de laatste camping die wij hebben bezocht in Australië.

Op tijd eruit opbreken zoals ze dat noemen. Ik ga snel naar het toiletgebouw het toilet bezoeken en een douche nemen. Ik had niet veel later moeten komen de vis had vannacht zijn werking gedaan en daar laat ik het dan maar bij. Nadat we klaar waren met het ochtend ritueel had Johan de tafel gedekt en voor het ontbijt gezorgd. Het was echt het laatste ontbijtje dat er gemaakt moest worden op de camping. Johan had dan ook erg zijn best gedaan. Lekker op ons gemakje buiten gegeten we houden zo het vakantiegevoel nog maar even vast. We gaan niet meer naar het strand het weer is teveel verandert. We gaan nog even kijken of we wat kunnen winkelen om nog wat te kopen voor de kleinkinderen. De winkels in de dorpjes/kleine stadjes zien er wel iets anders uit dan bij ons. We zijn tot nu toe alleen in supermarkten geweest en verder de locale winkels langsgelopen. We hebben alles weer ingepakt en vertrekken het is de bedoeling om langs de kust te rijden en de Highway een beetje te vermijden. We hebben de hele dag de tijd vanaf een uur of vijf zijn we welkom bij oom Kees. We doen onderweg Gosford aan een grote stad met vrij veel winkels. De winkels liggen verspreid door de hele stad heen. Er is een overdekt winkelcentrum waar we inlopen om voor Johan een sanitaire stop te houden. In het winkelcentrum zitten een heleboel bejaarde in een kring en luisteren naar een zanger een soort van kruising van Koos Albers en Lee Touwers. De oudjes waren super enthousiast de zanger toch wel. Wij het centrum uit gevlucht om wat kleine winkeltjes te bekijken. Helaas geen souvenirs winkeltjes te bekennen. We besloten om naar Manly Beach te gaan. Ze hebben daar in ieder geval heerlijk ijs en ook een aantal souvenirswinkeltjes. Onderweg hoorde we op de radio dat het strand waar wij de vorige dag hadden gezeten was afgesloten ivm een haai die daar gezien was. Gelukkig hebben wij de haai niet gezien. Vandaar de helikopter en de Lifeguard die langs het strand waren geweest. We rijden Manly Beach binnen en zoeken een parkeerplaats met zo'n grote camper is dat steeds weer een hele uitdaging. We kunnen als het weer wat bij trekt nog even naar het strand. Maar eerst gaan we op zoek naar souvenirs toch nog lastig maar het is gelukt. Ursula en Johan hebben ook nog wat inkopen gedaan. Het ijsje laten we zitten het is zo koud geworden door het windje dat we bij een strandtent koffie gaan drinken. We kunnen van hieruit naar de surfers kijken. Heerlijk even opwarmen en ze hebben nog prima koffie ook. En we kunnen op de wifi zodat ik nog even op de reislogger wat foto's kan plaatsen. Daarna zijn we op weg gegaan naar het huis van oom Kees. Hij woont ongeveer een klein half uurtje rijden van Manly Beach.
We komen tegelijk aan met oom Kees hij was naar de fysiotherapeut geweest om te oefenen. We worden hartelijk ontvangen en mogen de camper op het gras voor zijn huis zetten. Hier zullen we dan nog een nachtje blijven. De koffie werd gezet en de speculaasjes te voorschijn gehaald. Oom kees is Nederlander zoals ik al eerder heb vermeld. De verhalen worden opgehaald Ursula herkend nog veel van wat zij zich zo'n  27 jaar terug nog kan herrinneren. Leuk om al die verhalen te horen en wat zijn deze mensen gastvrij alles kan niets is te gek. Oom kees neemt ons mee uit eten bij een van de clubs. Wij waren onze ID kaart vergeten normaal mag je er dan niet in. Gelukkig na een beetje heen en weer gepraat mochten we dan toch naar binnen Het is een grote club er zijn verschillende restaurantjes waar je kunt eten. Heerlijk gegeten maar het was weer veel te veel. We dachten nu nemen we iets dat klein is. Een soort van pizza niet zo groot maar het was veel te machtig. De doggybags moesten eraan te pas komen. We hebben het erg gezellig gehad en hebben vreselijk gelachen. Eind van de avond ging oom Kees betalen laten zij nou zijn creditkaart kwijt raken. Alle mapjes na gekeken. De dame in kwestie opgezocht waar zij het had neergelegd na een goed half uur zoeken was het dan weer terecht. Het zat gewoon in het mapje met de rekening alleen hadden ze niet goed gekeken. We konden dan toch eindelijk naar huis terug. Thuis nog de fotoboeken tevoorschijn gehaald en de oude kiekjes bekeken. Nog vele verhalen gehoord van de tijd dat Ursula bij hun in huis was geweest. Oom Kees was erg moe na zo'n inspannende dag en moest nodig naar bed. Voor iedereen was het mooi geweest op naar de camper voor ons laatste nachtje de volgende dag moeten we de camper af gaan leveren.