23 oktober vliegen naar Zurich daarna met Airbus A-380 van de Emirates Airlines naar Sydney

23 oktober 2015 - Amsterdam, Nederland

Na een korte nachtrust bij Barry en Laurien in Amsterdam ging het dan toch echt gebeuren. Op naar Schiphol de reis kan beginnen. Barry heeft mij weggebracht en uitgezwaaid. Toch even een momentje van emotie bij het afscheid nemen. Dit blijft toch een dingetje. Lang kon ik daar niet bij stil staan omdat ik aan de beurt was om mijn koffer in te checken. Daarna nog even naar Barry zwaaien en op naar de douane. En ja hoor het poortje(bodyscan) ging weer af nadat een vriendelijke douanier mij van top tot teen gefouilleerd had mocht ik mijn handbagage op halen. Mijn spullen lagen op de band voor een extra controle en daar kwam dan ook nog een drugsscanner  aan te pas die nogmaals mijn bagage ging onderzoeken op drugs. Drugsoma? Eindelijk ik mocht gaan en op zoek naar gate B 27. Na een lange wandeling aangekomen kon ik al snel boarden. Het is iets meer dan een uur vliegen van Amsterdam naar Zurich helaas vertraging maar die had ik natuurlijk ingecalculeerd zodat dit geen stress hoeft te geven. Bij mijn vrienden die in Zurich stonden te wachten gaf het wat onduidelijkheid had ik het vliegtuig wel gehaald of had ik een andere vlucht genomen. ook voor hun snel duidelijkheid zij hadden nog even contact gezocht met Barry zodat zij zeker wisten dat ik onderweg was. In Zurich stonden zij mij op te wachten fijn om elkaar weer te zien na een lange tijd. We hebben er allemaal zin in omdat we voldoende tijd hebben zijn we eerst maar eens koffie gaan drinken en een beetje bijkletsen.We vliegen met de Emirates Airbus A380 wat is dat een groot vliegtuig. Om 14.35 uur vertrekken we en hebben als tussenstop Dubai. Nadat we de koffers hadden ingecheckt en door de douane waren, dit ging iets vlotter dan in Amsterdam zijn we richting de gate gelopen. We moesten nog even wachten om te boarden. Ook dit ging snel en zaten we al snel heerlijk geïnstalleerd. We hebben een prima vlucht gehad het stijgen en landen daar merk je helemaal niets van en weinig last van turbulentie tijdens de hele vlucht. Op Dubai moesten we overstappen hier hadden we iets meer dan twee uur voor maar die hadden we wel nodig ook om naar de gate te komen. Wat is dat groot en vooral indrukwekkend. Helaas weinig kunnen zien hoe het buiten uitzag. We hebben nu meer dan 6 uur gevlogen nog 14 uur te gaan. We zijn goed verzorgd door de crew en hebben vierkanten ogen van het kijken naar films. De tijd gaat hierdoor wel lekker snel. Zo nu en dan vallen de ogen dicht maar echt slapen lukt niet. Eindelijk zijn we er en landen om 22.30 uur locale tijd op Sydney daar worden we opgehaald door een Steven en Theressa familie van Ursula. Zij staan al een tijdje te wachten na een warm onthaal gaan we naar hun huis. Dat is ook nog een uurtje rijden. We krijgen gelijk een goed beeld van het rijden aan de linkerkant van de weg. Dat wordt wat als wij met de camper in Cairns 5 november gaan ophalen.

1. Manuela:
    25 oktober 2015
    Wat kan jij heerlijk schrijven! Erg leuk, kijk al uit naar je volgende belevenissen. Blij dat je goed bent aangekomen. x