30 november laatste camping opzoeken voor vertrek naar Sydney

30 november 2015 - Budgewoi, Australië

Vandaag 30 november we vertrekken voor het laatst met de camper naar een volgende camping.
Vandaag gaan we op zoek naar de laatste camping die we aandoen voordat we naar Sydney rijden. We willen nog graag twee dagen aan het strand zitten alvorens we de lange terugreis naar huis gaan maken. Het  is nog niet zo makkelijk om een camping te vinden die aan onze eisen voldoet. We rijden langs de kust verder naar het zuiden richting Sydney. We willen een beetje tussen de laatste camping Millon Beach en Sydney in gaan zitten zodat we het laatste stukje niet zover meer hoeven te rijden. De weerberichten hebben zich aangepast het ziet er naar uit dat het zonnig en warm wordt.
We rijden zo tussen 8.00 uur en 9.00 uur van de camping alles zit weer goed opgeborgen zodat we schokproef de weg op kunnen. Er vliegt nog steeds zo nu een laatje open of een kastdeur. We laten Anna Bay achter ons we hebben er een leuke tijd  gehad en veel gezien. We vervolgen  onze weg richting Norah Ville dat zou ongeveer op de helft moeten zijn. Er is daar een National Parc en een camping in de buurt volgens de kaart. We komen er al snel achter dat wederom de campings er slecht worden aangegeven.  In Norah Ville zien we geen camping rijden we besluiten iets terug te rijden. Onderweg gaan we even aan het strand kijken er is een look-out en een strandopgang. Ursula en ik gaan het strand even op om uit te waaien en vragen aan een man die zijn hond uit laat of hij misschien een camping in de buurt weet. Ja hoor even terug rijden hier een bochtje daar een bochtje en dan moeten we het kunnen vinden. We komen op de camping  Budgewol aan en gaan op inspectie uit. Het ligt aan een meertje maar zwemmen kan daar net en waar het strand is kan je zo niet zien. Het zou betekenen dat we iedere keer met de camper naar het strand zouden moeten. Er is wel wifi maar of dat voldoende werkt is de vraag. We gaan toch nog even verder kijken. Nu nog beter op de bordjes letten en inderdaad bij Norah Ville is er een camping maar niet aan het stand en ook geen wifi. Het ziet er wat onverzorgd uit dus gaan we verder. In het plaatje Terrigal maken we een stop om even rond te kijken de laatste boodschappen te doen. Het ziet er gezellig uit. De schoolkinderen hebben een soort van sportdag aan het water. Er is druk en gezellig zo te zien. We vragen aan de plaatselijk middenstander of hij weet waar het informatiepunt zit. Ja hoor hij verwijst ons terug langs de kust een 10 minuten lopen. Geen probleem lopen doen we graag maar die 10 minuten zijn onze tien minuten en niet de Aussie 10 minuten en geen info post te zien. We gaan navraag doen bij een soort van congrescentrum/hotelletje zij weten ons te vertellen dat er geen campings zijn in deze buurt. We lopen weer het hele stuk terug maar hebben wel weer wat meegepakt van de omgeving en dat is ook wat waard. Terug naar de camper we rijden nog iets verder omdat daar volgens de kaart een camping zou moeten zitten. Avoca Beach heet dit plaatsje een bouwvakker legt uit hoe we bij de camping kunnen komen. We komen er inderdaad maar deze ligt zo ver van het strand af en de wegen zijn hier smal en je gaat de berg op en af. Dat is niet te doen we besluiten terug te gaan naar de eerste camping terug te rijden dat was nog de beste optie. Onderweg letten we op of we de campings die op de kaart staan niet alsnog kunnen vinden. En ja hoor in The Entrance een klein plaatsje  twee campings Blue Bay en Toowoon Bay vlak aan het strand. Alleen de camping stelde niets voor. Je kon niet naast de camper zitten veel te krap allemaal. We zijn er klaar mee we rijden terug naar camping Budwol van deze kant af zie we dat er meerdere strandopgangen zijn en niet ver van de camping dat moet te belopen zijn.  We gaan ons inboeken en krijgen een prima plekje. Het strand ligt aan de overkant en tussen het bos door makkelijk te bereiken. Iets later dan gepland gaan we richting het strand.  Ach we hebben weer wat van Australië gezien moeten we maar denken. Johan gaat nog wat rommelen en zegt dat wij alvast moeten gaan. Hij vindt ons wel op het stand dat vaak leeg is. Het strand ligt inderdaad aan de overkant van de weg maar het is nog een flinke tippel. Weer veel trappen op en af lopen maar dan heb je ook wat. Een prachtig strand aan de oceaan. En inderdaad er zijn niet meer dan drie mensen op het strand. We leggen onze spullen neer en gaan naar het water de golfslag is pittig en de onderstroom krachtig. We blijven maar even aan het begin want nog een keer zandstralen is ook niet nodig. na een tijdje komt Johan het strand op en vraagt of wij er al in zijn geweest. Hij durft toch iets verder het water in maar komt er al snel weer uit. Toch ook een beetje te veel stroming. We lezen wat en vallen bijna in slaap door het heerlijke zonnetje dat ons verwarmd.  Een strakblauwe lucht met hier en daar een piepklein wolkje. We vermaken ons prima na een tijdje lijkt het of de golven wat minder heftig zijn. Ik ga toch nog maar eens een poging wagen. Het water is heerlijk nog wel krachtig maar ik kan mij staande houden. Ursula komt ook het water in en niet veel Later neemt Johan ook een duik. Na heerlijk in het water hebben geplonst ons mee laten drijven met de golven was het mooi geweest. We laten ons opdrogen en zien dat het al 17.30 uur is. We pakken onze spullen en gaan terug naar de camping. Vandaag is mijn vader jarig daar moet op getoost worden. Glaasje wijn en wat chips dat moet het verjaardagsgevoel oproepen. Ik ga kijken of ik kan inloggen om een berichtje te versturen. Eerst maar even douche en het zand uit mijn oren spoelen. Daarna ga ik beginnen met koken Johan en Ursula gaan nog snel even douche zodat we gelijk kunnen gaan eten. We zijn de laatste dingen aan het opmaken maar het is toch gelukt om een lekkere maaltijd in elkaar te flansen. Na het eten afwassen daarna maar even richting de receptie daar zou het internet beter moeten werken. Helaas is het internet hier zo slecht dat ik geen berichtje kan versturen. Wel kan ik wat reisverslagen op mijn reislogger plaatsen. Nog niet eens de helft kunnen plaatsen en ja hoor geen verbinding meer. Morgenochtend ga ik het opnieuw proberen. Het is een heerlijke avond en zitten voor ons doen dan ook lang buiten.  Ik zet toch mijn telefoon nog een keer aan met mijn G4 verbinding om via de app wat berichtjes te versturen en te ontvangen. Maar na een hele korte tijd heb ik ook hier mijn max bereikt. En natuurlijk een dure telefoonrekening rijker. Maar ik ben weer op de hoogte en de familie ook. Het is mooi geweest ik ga mij klaar maken om te gaan slapen. Morgen als het weer goed blijft nog een dagje naar het strand.

1. Manuela:
    1 december 2015
    klinkt allemaal weer heerlijk Mignon!!!