29 november Koala's spotten

29 november 2015 - Lemon Tree Passage, Australië

Vandaag 29 november gaan we kijken of we in lemon Tree kunnen wandelen en koala's kunnen spotten. Johan had een aantal locaties opgezocht waar mogelijk de koala's  zouden kunnen zitten. We rijden op tijd de camping af om het slechte weer wat voorspelt is te ontlopen. Lemon Tree is niet al te ver van de camping af en met een half uurtje staan we bij de haven van Lemon Tree op zoek naar een informatiebord. Helaas niets kunnen vinden. De camper bij de haven laten staan en de wandelschoenen aangetrokken. Dan maar zelf op onderzoek uit we lopen langs het wateren en langs de picknick plaatsen zo een stuk bos in maar al snel houd het pad op en wordt het eigen gebied. We lopen terug waar we aangesproken worden door een man die ons vraagt waar we naar op zoek zijn. Johan zegt we zijn gaan kijken of eer koala's zijn. De man vertelde dat er wel een koala in het bos zat omdat die gezien was door zijn kleinkinderen. De kans dat je een koala in het wild ziet is zeer klein. We lopen terug naar de camper en besluiten aan de andere kant te gaan kijken. We rijden een tijdje rond en komen bij een camping waar Ursula wat info gaat halen. Er is nog een centrum Tilligerry Habitat waar je informatie kan krijgen en kan wandelen. We gaan op zoek en niet veel later hebben we het gevonden. We stappen uit en zien een aantal bezoekers onze kant oplopen. De gids van het centrum geeft aan dat we gelijk mee kunnen lopen als we koala's willen zien. We lopen een eindje het park in en na een tijdje zien we eindelijke een koala in de boom zitten. We vragen of er meer zijn maar dat kan hij  zo niet zeggen koala's hebben zo hun eigen territorium. We nemen foto's en we worden alleen gelaten want de gids moet weer terug naar het centrum. We kunnen zelf verder de wandeling afmaken en als we zin hebben daarna wat komen drinken. We lopen door het gebied met allerlei verschillende bomen en planten. We zien wat jongelui via een een boom het water in plonsen. Daarna komen we nederlanders tegen die aan ons vragen of er koala's te zien zijn. Uitgelegd hoe ze moeten lopen en in welke boom de koala zit. Koala's verplaatsen zich alleen tegen de avond want dan gaan ze eten. Deze mensen waren al heel vaak op vakantie in Australië geweest. En ook al veel gezien om jaloers op te worden. Wij lopen naar het centrum om iets te gaan drinken. De gids heet ons welkom en vraagt hoe we het vonden. Het is een mooi gebied en zeker de moeite waard om hier een paar uur doorheen te wandelen. Het zonnetje begint aardig warm te worden en vertrekken richting strand. We willen onderweg nog kijken of er ergens bij een restaurantje/cafeetje nog wifi is. Maar niets te vinden in deze omgeving we rijden nog een keer naar Nelson Bay naar de vuurtoren. Al een paar keer hebben ze gevraagd of we daar geweest waren je kunt dat lekker eten en van het uitzicht genieten. Mogelijk dat ze daar wifi hebben. Als we daar aankomen lopen we naar boven wat een klim na al de hele dag gewandeld te hebben. Het uitzicht is prima maar niet spectaculair wat ik verwacht had. En teleurstellend geen wifi hiervoor moeten we echt meer het binnenland in. Morgen gaan we op zoek naar een andere camping voor de laatste twee nachten en hopen dat er dan weer wifi is. Maar nu gaan we terug naar Anna Bay om nog een paar uurtjes aan het strand te gaan liggen. Het strand is hier smal en de golven zijn kalm. We zoeken een plekje en gaan gelijk het water in. Johan komt wat later hij gaat water bijvullen en het afvalwater afvoeren. Het is een eind lopen voordat we in het water staan. Het was weer een heerlijke dag geweest.