11 november dagje relaxen op de camping Airlie Cove resort

11 november 2015 - Airlie Beach, Australië

Vandaag 11 november is de dag dat we mogen relaxen.
Vandaag uitgeslapen voor zover als dat hier mogelijk is. Om 6.00 uur wakker toch maar even eruit om naar de toilet te gaan. De vogels hebben mij gewekt met hun gezang en geroep naar elkaar. Het was weer een herrie het leek wel op burenoverlast. De kleine papegaaien zitten elkaar steeds achterna. Een mooi gezicht om te zien dat zij van boom naar boom gaan.  Nog even mijn bed in gedoken en in mijn boek gelezen over de  Mount Everest.  Na een tijdje toch weer in slaap gevallen. Rond 9.00 uur begon het al erg warm te worden, de zon scheen in mijn gezicht. Eruit want het mooie weer roept. Gewassen en aangekleed daarna voor het ontbijt gaan zorgen. Ursula en Johan hadden de weg naar de wasruimte ook al gevonden waarna we heerlijk rustig konden ontbijten. Na het ontbijt heeft Johan de afwas gedaan en Ursula en ik zijn naar de receptie gelopen om geld te wisselen voor de wasmachine en nieuwe inlogcodes voor de Wifi te vragen. Nog even gekeken waar het zwembad was misschien dat we ons vandaag daar ook een tijdje kunnen vermaken. Eerst even een wasje in de machine gedaan en na een half uur opgehangen zodat het vanavond weer schoon de kast in kan. We gaan inloggen om te kijken of we nog voldoende tijd over hebben om op Wifi te kunnen. Dit lukt nu met twee codes zowel mijn telefoon als mijn i-pad op de wifi en eindelijk na ongeveer een uur staan alle foto's er op die ik gemaakt heb. Nog een aantal verhalen afgemaakt en op de reislogger gezet. Een aantal foto's oploaden maar dat neemt veel tijd in beslag. We gaan de spullen bij elkaar zoeken en gaan naar het zwembad. Het is niet groot maar heerlijk koel en zeker voldoende om af te koelen want het zonnetje is scherp en de temperatuur is hoog ongeveer 30 graden. We zijn een tijdje de enige om van het bad gebruik te maken na een tijdje wordt het drukker en is het gedaan met de rust. Een gezin heeft het wel erg naar zijn zin in het bad. Het spettert er op los en vermaken zich prima. Ik heb in ieder geval tijd genoeg om aan mijn verslagen te werken zodat ik morgen weer helemaal bij ben. Nu nog even genieten van het heerlijke ligbed in het zonnetje.  Na een tweede plonsje te hebben genomen in het verfrissende bad laten we ons opdrogen want een ijsje halen mag niet met natte badkleding. Johan staat al een tijdje op ons te wachten want hij wilde het water niet meer in. Ineens begon het bubbelbad te bubbelen Johan had de knop gevonden en aangezet. Nog maar een keer het water in en weer moest Johan op ons wachten. Een ijsje gescoord bij de receptie bij de allervriendelijkste man. Hey gays how are you today. Nog even een wasje gedraaid zodat morgen alles weer schoon meekan. Vanavond gaat Johan hamburgers maken en op de BBQ leggen. Op de campings die wij bezoeken zijn er buitenkeukens dat is ideaal. Lekker in de openlucht koken in de Campers is het heel snel warm. Heerlijk middagje gehad en lekker de hele dag buiten geweest. Het is hier snel donker waardoor het lijkt dat het al heel laat is. Vanavond is het druk op de kookplaats. Een Nederlands stel met twee volwassen kinderen proberen de BBQ  uit wat niet helemaal lukt.
Maar Johan een echte gentleman en helpt ze op weg. Er kwamen  twee Canadese jongens bij ons zitten. De ene jongen was al wat langer in Australië en werkte op een farm. Het zijn broers van elkaar en reizen verder samen. Ze gaan kijken of ze kunnen gaan duiken.  Leuk om steeds verschillende mensen te ontmoeten. Na het eten en de afwas zijn we terug naar de camper gegaan. We gaan morgen kijken of we naar Cape Hillsborough komen.

1. GerritenlIsbeth:
    14 november 2015
    Hallo daar, weer een mooi verhaal van jullie avontuur. Het schijnt je erg goed te bevallen daar,je komt toch we terug, of begin je al op een aboriginal te lijken?? lieve groetjes van ons en geniet er van!!