12 november we gaan richting Cape Hillsborough

12 november 2015 - Cape Hillsborough, Australië

12 november. Vandaag vertrekken we richting Cape Hillsborough.
Na het ontbijt vertrekken we richting Cape Hillsborough gelukkig is dit niet zo ver rijden. Net voor vertrek zagen we het Nederlandse stel dat wij al eerder hadden ontmoet in Mission Beach zij gaven nog de naam door van een camping  Blacks Beach die zeker de moeite waard was om te bezoeken het lag vlak bij Mackay. We zien wel waar we uitkomen. Na een wat avontuurlijke weg vol hobbels en gaten en soms behoorlijk smal komen we steeds meer in de richting waar we naar toe willen. Soms werden we de bush bush in gestuurd door onze vrouwelijke reisleidster vanuit de Tom Tom. Na al een hele weg zo te hebben gereden was ik behoorlijk door elkaar geschud. Ik weet niet meer aan welke kant mijn ingewanden zitten. Na weer een stuk over een wat begaanbare weg gereden te hebben stuurde ze ons weer de bush bush in. Na een stuk gereden te hebben er toch maar voor gekozen om om te keren. Dit was nog een hele onderneming met een zo'n grote camper. maar Johan kreeg het toch weer voor elkaar. Bij toeval kwamen we nadat we onze weg weer vervolgd hadden in het National Parc Hillsborough aan. We zagen daar voor het eerst echte Skippy's rondhuppen. Ze lieten zich heel makkelijk fotograferen en konden redelijk dichtbij komen. Omdat we daar een beetje rondliepen kwamen we erachter dat er een camping aan vast zat.  Dus zijn we  gaan vragen of er nog plek was voor onze camper voor een nachtje. Dit was mogelijk het was een echte natuurcamping en ook erg rustig. Deze camping hebben we niet op de kaart en ook niet in het camper boekje gevonden. Het lag wederom aan het strand wat wij erg fijn vinden. Helaas kon er in verband met Stingers niet gezwommen worden. Gelukkig is er een fijn zwembad waar we de hele middag ons vermaakt hebben. Een beetje gezwommen, in het zonnetje gelegen en wat gelezen. Terug bij de camper hebben we wat gedronken en zijn we nog even het strand op geweest.  We zien hier verschillende rotsblokken liggen van klein naar groot tot heel groot. Met een beetje fantasie zie je er steeds iets anders in.  Een rotsblok lijkt op een monster met grote klauwen maar als je dezelfde rotsblok van een grotere afstand bekijkt lijken het twee gezichten. Omdat we geen boodschappen hebben gehaald wordt het eenvoudige maaltijd. Het wordt een broodje met een gebakken ei en kaas. Ach echt honger heb je in deze warmte niet dus was het voldoende. Vanavond wordt het op tijd naar bed. Er is ons gezegd dat de kangoeroes s'morgens op het strand zouden komen. Rond 21.00 uur zijn we naar bed gegaan en het wekkertje gezet om 4.45 uur. Wat ik nog vergeet te vertellen is dat hier zwarte papegaaien zijn dit komt niet veel voor je ziet ze ook alleen maar in Australië en Tasmania. Prachtig om deze vogels te volgen met de verrekijker. Verder worden we bezongen door een vogel die de lachende Hans heet. Niet zo'n mooie vogel maar wel indrukwekkend. Zo dat was het weer voor deze dag. morgen zien we wat de dag ons brengt.

1. Bianca:
    14 november 2015
    Pracht verhalen Mignon. Ik krijg echt beeld bij hoe jullie daar vertoeven. Fijn dat je zo geniet!