13 november kangoeroes spotten

13 november 2015 - Cape Hillsborough, Australië

13november het is vroeg dag de vogels hebben ons al gewekt. We hebben geen wekker nodig hier. Voor alle zekerheid hadden we deze toch maar gezet want we willen niets missen. Om 4.45 uur uit bed gelijk in de kleren en het strand op. Johan was al gaan kijken op het strand en zei dat er al kangoeroes te zien waren.  Ursula met fototoestel en ik met mijn mobiele telefoon naar het strand en ja hoor totaal 12 kangoeroes hadden zich verzameld. Heel apart om dit zo mee te maken. We konden heel dicht in de buurt komen om foto's te maken ze zijn het vast gewend. Johan zag dat er voer op het strand lag waarschijnlijk toch een beetje bijvoeren en om de gasten te laten genieten van dit schouwspel. Het was niet druk op de camping dus ook niet op het strand. Nadat we waren uitgekeken zijn we terug naar de camper gelopen en heb ik mijn wandelschoenen aangedaan omdat we gelijk een ochtend wandeling door dit natuur gebied gaan maken. Er zijn verschillende look-outs waar je over het water heen kan kijken. Het is een tocht van ongeveer 3 1/2 kilometer waar veel geklommen moest worden. Ik was zo blij dat ik niet op mijn slippertjes aan dit avontuur ben begonnen. Het was af en toe echt uitkijken doordat er takken en bomen over de paden lagen die wij volgde. De weg naar boven bestond uit trappetjes van grote keien en sommige  trappen van steen die aangelegd waren. Onderweg zagen we verschillende hagedissen wegschieten en werden we begeleid door een vogel die op een kalkoen leek. Er waren verschillende look-outs waar we een prachtig uitzicht hadden. Het water was weggetrokken waardoor er een breed strand zichtbaar werd waarover we terug konden lopen als we weer beneden waren. Er was een look-out waar we schildpadden konden spotten. Het was heel hoog waar wij stonden maar toch zagen we wat in het water bewegen. Met de verrekijker zagen we vier grote schildpadden dicht aan de kust. Volgens de receptioniste van de camping hadden we geluk dat we ze gezien hadden want het komt niet zo vaak meer voor dat ze daar gezien worden.  Het is maar een bepaalde tijd dat je de schildpadden kan zien wij zijn weer bevoorrecht. Ursula heeft hier een paar prachtige foto's kunnen maken. Het was een heerlijke ochtend wandeling met al dat moois wat wij maar weer hebben mogen zien en meemaken.  Na de wandeling die toch pittig was waren we toe aan een ontbijtje. Daarna zouden we gaan douche en ons opmaken voor vertrek om  naar de volgende camping te gaan. We wilde een flink stuk gaan rijden het weer is wel mooi maar ook erg bewolkt dus een prachtige dag om veel kilometers te maken. Onderweg verandert het landschap steeds zo zie je aan de ene kant van de weg dorre struiken en bomen en aan de andere kant zie je groen en staan de bomen vol in blad. De ene keer zie je helemaal niets bewegen de andere keer zie je koeien of paarden. Soms hele dunne koeien dan zie je ook dat het gras daar erg droog en dor is. En de andere keer zie je weer koeien die er net als onze koeien goed bij staan. We komen langs een stadje dat Gladstone heet. Hier staan fabrieken die kolen verwerken. We zien ook hele lange treinen rijden met een locomotief vooraan er een tussen in en een achteraan. Zij vervoeren zo'n honderd wagons in een keer met goederen. Dit keer zag het eruit dat het grondstof voor asfalt was. Er wordt net als bij ons regelmatig aan de weg gewerkt hier staan ze dan met een bord dat je stoppen moet of langzaam moet rijden. Geen verkeerslichten maar verkeersregelaars. Je ziet dat dit ook veel door vrouwen gedaan wordt net als de buschauffeurs dit zijn  hier ook vaak vrouwen. Vlak bij Gladstone zijn we op zoek gegaan naar een camping dat bleek toch iets lastiger dan wij dachten. We waren vrij laat dan zijn er ook al campings gesloten. We kwamen bij een camping waar Ursula ging vragen of er nog een plekje vrij was maar die camping stelde niet veel voor. Er zaten lui voor hun caravan te roken en te drinken. Daar hadden wij niet zo veel zin in dus zijn we gaan kijken naar een andere camping. We zijn ongeveer twee kilometer verderop bij Tannum Sands bij een camping aangekomen die nog plek had. Dit was tevens de duurste camping tot nu toe. Maar ook hier was alles piekfijn verzorgt. Een buitenkeuken en prima douches en toiletten. Iedereen blij en happy wij hebben tenslotte vakantie. Ursula en ik hebben samen gekookt aardappelen  een stukje vlees en boontjes. Johan had contact met onze buurman die naast ons stond. Hij was net aangekomen en had Fraser Island bezocht. Hij gaf Johan een foldertje van de tocht die hij gedaan had zodat we een indruk hadden. Deze man was in zijn eentje op reis zijn vrouw was voor een jaar terug overleden en zijn kinderen hebben hem aangespoord spoorde om te gaan reizen omdat hij dit graag deed.  Ik zou dit denk ik niet kunnen zo alleen maar ik krijg wel de smaak van het avontuur te pakken. Je weet maar nooit welke uitdagingen ik nog ga beleven. Na het eten en de afwas wilde ik nog wat gaan schrijven we hadden tenslotte weer wifi maar buiten de camper werd ik aangevallen door mieren en ander eng spul. Het kriebelde en prikte ik werd er gek van waarop ik besloot dat het tijd was om naar bed te gaan. Johan en Ursula bleven nog gezellig zitten. Ursula was nog met haar verslag bezig en Johan zat nog aan een biertje. Ik heb nog even wat gelezen en ben in slaap gevallen. Ik heb John en Ursula niet meer gehoord. Blijkbaar had ik iets meer slaap nodig  na zo'n lange zit in de camper van ongeveer 470 kilometer.

1. Manuela:
    15 november 2015
    wat een bijzondere vakantie, lijkt mij prachtig!!
  2. Laura:
    17 november 2015
    Hee lieve Mignon, klinkt fantastisch!
    Tijd vliegt voorbij..

Geniet! Liefs