14 november Hervey Bay

15 november 2015 - Hervey Bay, Australië

Vandaag is het 14 november we zitten op de helft van onze reis.
Vanmorgen werd ik wakker van het geluid van de vogels dit keer niet zo hard maar beschaafd gekwetter. Ik kijk of Johan en Ursula al wakker zijn. Zij liggen niet meer in bed en beetje vreemd het is nog geen 5.00 uur. Ik ga mijn bed uit en kijk naar buiten en ja hoor zitten ze heerlijk te genieten van de geluiden om hun heen. Ik ga maar even naar het toilet gebouw daarna neem ik plaats in de lege tuinstoel om naar de vogeltjes te luisteren. Terug naar bed gaan heeft geen zin. Koffie gezet  en buiten heerlijk genieten van de ochtend zon. Alleen wij zijn wakker  iedereen op de camping slaapt nog.  Niet veel later zijn  we gaan douche daarna snel een ontbijtje gemaakt. Dit keer binnen opgegeten ivm de mieren en andere prikinsecten. De afwas en de spullen ingeladen zodat we bijna op pad konden. Johan moest het toilet nog legen en water bijvullen.  Om 7.30 uur reden we van de camping af onze buurman was nog in diepe achter laten, het foldertje tussen de ruitenwisser gedaan. Vandaag gaan we kijken of we naar Hervey Bay kunnen rijden en op de camping van BIG 4 kunnen staan er zijn er twee. Dit keer ongeveer 270 kilometer rijden dus dat valt mee. Onderweg wat gelezen omdat het hier niet zoveel verschil in uitzicht hebben van de vorige rit. Zo nu en dan een foto maken zodat ik straks nog een beetje weet hoe het er op deze route heeft uitgezien. Onderweg een stop gemaakt en koffie gezet met koek dat hier zeker veel gegeten wordt. Een soort coccus cake je ziet het in iedere winkel liggen. Op deze plek met wuivende palmbomen past het dan ook prima in het plaatje. Aangekomen bij de camping ons voor drie nachten geïnstalleerd we willen kijken of we een van deze dagen naar Fraser Island kunnen. Dan moet wel het weer mee werken want zoals het er nu naar uitziet is het niet zo best. De camping Point Vernon Holliday Park bekeken  dit is geen grote camping maar alles is aanwezig. Een mooie ruime plek en zo te zien niet veel bouwvakkers die op  deze camping verblijven. Na de lunch die Johan met liefde voor ons heeft klaar gemaakt zijn we op onderzoek uitgegaan. De oceaan ligt 200 meter van de camping af. We gaan kijken hoe ver we over het strand kunnen lopen. Het ziet er iets anders uit dan wij tot nu toe hebben ervaren. Het water is teruggetrokken en zien platte stenen liggen die soms op hout lijken wat betreft de vorm en structuur. We lopen zo'n 45 minuten en komen langs een grote camping die gelijk aan het strand ligt. Het is hier wel wat drukker omdat deze camping gelijk aan een doorgaande weg ligt. Verderop zien we dat er een speelparadijs is voor jong en oud met waterfonteinen.  Prachtig om te zien en de kinderen en hun ouders vermaken zich prima tevens hebben ze een soort baan van water waar je op kan surfen. Een oudere man laat hier zijn kunsten zien. Hij deed het lang niet slecht. Hier moest hij dan wel 6 dollar voor 4 minuten voor betalen en het was op eigen risico. Je ziet dat het weekend  hier is begonnen veel winkels  zijn al om drie uur dicht. Veel gezinnen vermaken zich bij de fonteinen en eten een hapje junkfood. Aan de andere kant van de weg is er een soort van rodeo aan de gang. En er is een parcours voor stuntmotors. We zien de motors door de lucht vliegen met allerlei capriolen die zij uitvoeren. Hopen dat dit goed gaat want het ziet er soms heel spectaculair uit. Er kan tijdens de rodeo op een stier gezeten worden om te kijken hoe lang je erop kan zitten. Er zijn ook echte stieren aanwezig of hier ook op gezeten kan worden weet ik niet. Het is ongeveer een uur terug lopen dus even een pauze voordat we terug gaan. We zijn inmiddels ijsco experts de ijsjes die we hier uitproberen zijn geen ijsjes die we in Nederland hebben. We kunnen denk ik eind van de reis opmaken dat we alles wel uitgeprobeerd hebben. Dit keer een magnum met chocola aan de binnenkant en crumble koekjes in wit chocola aan de buitenkant. En ik die geen chocolade eet alleen in de vorm van een reep of bonbon is dit toch enigszins uniek. Het smaakte prima hoor ook dit is een aanrader. Nu nog een uur terug lopen naar de camping dit keer bovenlangs en via een wandel/fietspad. Langs deze weg stonden een paar aardige optrekjes met natuurlijk een geweldig uitzicht als je bovenin woont. We hebben dit keer de tropische wind tegen en alle steentjes die steeds in mijn slippers komen. Uiteindelijk zijn we weer op de camping na een verfrissend drankje zijn we gaan koken dit keer in de camper vanavond stond er rijst en kip op het menu. Het is natuurlijk weer een koningsmaal geworden. Na de afwas gaan douche en ondertussen koffie gaan zetten. Nog een tijdje buiten gezeten en getracht verbinding te krijgen met Wifi heb ik de moed opgegeven. Steeds weer werd de verbinding verbroken. Dan maar een boek totdat we ons bed in zouden gaan. Johan was er al ingedoken hij was moe. Ursula en ik hebben nog naar het weerlichten gekeken het leek nog ver weg te zijn. Toch maar de spullen opgeruimd en naar bed gegaan. We lagen er net in dat het verschrikkelijk hard begon te regenen en te onweren. Waar ik sliep net onder het dak van de cabine was het een herrie van je welste. Ik ben onder mijn dekbed gedoken om mij  af te kunnen sluiten van de herrie die de regen en de bliksem maakte. Ik heb het niet zo op dit weer als ik kon lag ik onder mijn bed maar dat ging helaas niet. Toch in slaap gevallen gelukkig. Verder weinig meer meegemaakt van het slechte weer.