15 november Hervey Bay langs de kust

15 november 2015 - Hervey Bay, Australië

15 november.
Vanmorgen vroeg wakker ik hoorde  het tikken van de regen dus geen reden om snel uit bed te komen. Nog maar eens omgedraaid en verder proberen te slapen. Dit lukt niet echt toch maar blijven liggen. Mijn boek gepakt en na een tijdje was ik hier helemaal door gepakt en zat ik midden op de Mount Everest in de kou. Wat een contrast met hier als je rond 6.00 uur  wakker wordt is het dan al gauw 24 graden en loopt het snel op tot boven de 30 graden.
Net nadat ik niet meer weet hoe ik moet liggen hoor ik Johan rommelen hij gaat koffie zetten. Wat een goed plan hier kom ik mijn bed wel voor uit. Even snel naar het toilet gebouw om een beetje koud water over mijn gezicht te gooien douche doe ik wel na het ontbijt eerst maar eens koffie. We weten vandaag niet zo goed wat we gaan doen het weer is erg onstabiel. Het uitstapje dat wij willen maken naar Fraser Island is nog niet zeker met het weer wat ze verwachten. Na het ontbijt hoor ik ineens mijn telefoon bliepen verrassend want de Wifi is erg onstabiel. Er zijn een aantal wats-apjes binnen gekomen. Hele leuke foto's van mijn kleinkinderen altijd leuk om te zien. Ze zijn naar de intocht van Sinterklaas geweest. Hier niet voor te stellen wij zitten aan het begin van de zomer met temperaturen die niet bij de Sint, november en december passen. Ik kan op dit moment er ook geen voorstelling van maken.
Johan zorgt vandaag voor het ontbijt het is tenslotte zondag. Hij gaat opnieuw proberen eieren te koken. Als het lukt prijzen we hem de hemel in. Ursula zegt nog niet te veel complimentjes geven anders zijn ze op voor de rest van de vakantie. Het ontbijt is goed gekomen daarna rustig aan ons gaan klaarmaken om een eindje langs de kust te gaan rijden en kijken of er nog een supermarkt open is. Het weer is iets opgekapt waardoor de kans op een zonnetje aanwezig is.
Een mooie tocht langs de kust gemaakt hierbij nog een pelikaan gespot. Toch weer verrast  over de  mooie kustlijn van Hervey Bay. Het is wel erg toeristisch alleen de
winkels zijn op zondag niet open of maar heel kort zodat we nog net op tijd wat in kunnen slaan voor het avondeten. Het supermarktje is schreeuwend duur maar we hebben de kleine ondernemer toch maar een beetje gesponsord. We waren net terug op de camping dat het begon te gieten en dit hield pas rond 16.30 uur even op.  Het nieuws gelezen en geschokt van wat er in Parijs heeft afgespeeld. Barry had via een berichtje gevraagd of we hiervan op de hoogte waren. Doordat de Wifi niet altijd goed werkt is het lastig om steeds alles te blijven volgen. Verschrikkelijk wat er is gebeurt in Parijs gewoon niet voor te stellen. Ook vandaag ligt de Wifi er steeds uit waardoor ik  het nieuws in gedeeltes kan lezen en mijn verhaal maar via de notities schrijf. Mijn foto's lopen nu helemaal niet meer mee  op mijn i-pad dat is wel balen. We luisteren vandaag naar de regionale zender die country draait nog even en we gaan line dansen in de camper. Johan wil graag naar zijn eigen muziek luisteren maar geen cd's mee. Eind van de middag zien we weer een bekende op de camping de Engelsman heeft ook de reis weer opgepakt en afgezakt naar het zuiden. Johan maakt nog even een praatje met hem. Vanavond koken we in de camper afwassen doen we later in de campingkeuken.
Het blijft de hel tijd regenen en de camping begint al aardig op een zwembad te lijken. vanavond zitten we binnen en lezen wat. Zo is er weer een dag voorbij gevlogen.