25 november Hans feliciteren in Nederland het is nog een uurtje 24 november

25 november 2015 - Nelson Bay, Australië

Vandaag is het 25 november ik ben vroeg wakker de vogels fluiten en de zon is al erg scherp zo door mijn raampje te zien. We gaan er dan ook maar gelijk uit om naar de wc te gaan en een douche te nemen. Johan maakt het ontbijt klaar en nu maar wachten totdat de receptie van camping Halifax Holiday Park open gaat. En ja hoor 8.15 uur gaat hij open. Johan regelt de overnachtingen en een code voor de wifi. Gelijk mijn i-pad neergezet en ingelogd het is 23.00 uur in Nederland dus nog een uur om Hans te feliciteren. Via Facetime contact gezocht met Hans en gelukt. Mijn felicitaties voor zijn verjaardag overgebracht ook die van Ursula en Johan. Dat was even leuk om op deze manier contact te hebben zo ver van huis heel speciaal. Ze zaten heerlijk met zijn vieren te genieten van een gezellige verjaardag. Hans, Laura, Johan en Mary waren voor zijn verjaardag lekker uit eten geweest. Na een tijdje geklets te hebben een rondje camper gedaan met mij I-pad en laten zien waar mijn bedje was. We zaten daarna nog even te praten dat de verbinding verbroken werd. Wat is dat balen zeg geen internet meer zo gaat dat steeds op de campings die wij hebben bezocht. De familie van Ursula hebben hier zelf ook heel veel last van het is in Australie nog niet zo goed geregeld soms helemaal geen bereik. Een neef van Ursula heeft een B&B en heeft hier een website voor maar die werkt meer niet dan wel dat is helemaal lastig als je niet kan checken of je wel of geen gasten hebt. Maar goed het is niet anders we houden contact zodra het weer lukt.
We krijgen het plekje toegewezen dat we zelf al hadden uitgezocht recht tegenover de ingang van het strand en vlakbij het  sanitair gebouw en wasruimte. Omdat we nog een aantal dingen vergeten zijn gaan we gelijk naar de winkels al vorens wij de camper op zijn plaats zetten. We hebben een parasol nodig omdat er geen stukje schaduw op het strand te bekennen is. Gelijk een paar slippers gekocht die tegen water kunnen. Nadat we weer terug op de camping waren hebben we een hapje gegeten en daarna de rest van de dag aan het strand doorgebracht. Omdat het strandje in een baai ligt heb je met hele andere stromingen te maken. Je wordt zo meegezogen en later weer terug gegooid op het strand. Dit gaat met een behoorlijke kracht en als je niet uitkijkt wordt je van boven tot onder gescrubd. Natuurlijk gebeurt dat een aantal keer. Na een tijdje hebben we door hoe we ons staande kunnen houden en weer uit het water het strand op kunnen komen zonder onderuit te gaan door de kracht van het water. Een hele belevenis zo op dit strand ook hier zijn weinig mensen te bekennen. Nadat we genoeg van het water en het strand hadden en onze magen een beetje begonnen te knorren zijn we terug gelopen. Lekker gaan douche en gelijk de was maar even gedaan. Daarna gaan koken Johan  ging na ons douche en Ursula is naar voren gegaan om te kijken of er internet verbinding is. Bij de camper lukt het helemaal niet. Al het een en ander klaar gemaakt voor het eten Johan zou de hamburgers op de grill gaan bakken. In de tussen tijd de was opgehangen. Daarna konden we gaan eten. Omdat het niet zo lekker buiten meer was hebben we dat in de Camper gedaan. Na het eten heeft Ursula de afwas gedaan toen zij terug was konden we aan de koffie. Verder hebben we wat gelezen en gepuzzeld. Morgen houden we nog een lui dagje en gaan we ons vermaken aan het strand. We hebben nog wat informatie die we door kunnen kijken of er nog iets is wat we kunnen gaan doen. Het zijn niet meer van die spannende avonturen zo eind van de vakantie.