28 oktober bezoek aan Sydney

28 oktober 2015 - Sydney, Australië

Woensdag 28 oktober. Vandaag gaan we Sydney bezoeken. Er staan een aantal mooie plekjes op het programma die we zeker willen gaan zien. Vandaag konden we gelukkig iets langer blijven liggen om 10.00 uur zouden we door onze gastvrouw Theresa weggebracht worden om deze dag met zijn drieën door te brengen. Nog even snel de was bij elkaar gezocht zodat die vanavond schoon de koffer in kan.
Om 10.00 uur zijn we vertrokken en door Theresa bij de Harbour Bridge afgezet. In 20 minuten lopen kan je over de brug zijn. Er zijn veel hardlopers die deze brug gebruiken om hun dagelijkse kilometers maken. Tijdens onze 20 /30 minuten loop zien we een aantal hardlopers een aantal keer langs rennen. Wij hebben vakantie dus doen het rustig aan. Vanaf deze brug kun je fantastische foto's maken en zie je de haven en het Opera House. Ook hier zijn weer vele treden die wij op en neer lopen. We lopen helemaal rond het Opera house waar op dat moment veel joggers en hardlopers hun rondjes maken. De meeste doen dit tijdens de lunch daarna zijn zij weer fit om achter hun bureau aan het werk te gaan.
Er zijn veel schoolkinderen die het gebouw komen bezoeken. Hier loopt iedereen in uniform. Je ziet aan het uniform op welke school zij zitten. Er zijn public scholen en private scholen. Vanaf het Opera House hebben we een goed zicht op het geweldige cruiseschip de Golden Princes. Ik heb nog nooit zo'n prachtig schip van dichtbij gezien. Aan de andere kant van het Opera House heb je de bijzondere tuin de Botanic garden van 400 hectare groot. Prachtig om hier door heen te lopen. Bomen die zo groot zijn onvoorstelbaar. Bamboe die zo hoog en dik zijn dat is prachtig om te zien. De geur en kleuren van de verschillende bloemen planten en bomen die in bloei staan is een ervaring op zich. Alles is groot hier. We zijn helemaal naar de punt gelopen waar we plaats hebben genomen op Mrs Macquaries Chair. Je kunt hier uren rondlopen of heerlijk relaxen. Maar we willen op tijd bij de Ferry zijn dus zijn we weer terug gelopen naar de afvaart van de Ferry die ons naar Manly Beach. heerlijk zo'n boottochtje even lekker de wind door je haren. Er waren veel zeilboten die aan het zeilen waren. De een ging nog meer op zijn kant dan de ander. Ik denk dat mijn vader dit prachtig had gevonden om dit in het echt te zien. Helemaal als je bedenkt dat je aan het zeilen bent op de Pacific  Oceaan. Nadat we aangekomen zijn in Manly zijn we even wat zonnebrand gaan kopen en een petje voor de Outback. Natuurlijk moesten we de dag even afsluiten met een heerlijk ijsje. We gaan weer terug naar Allamby Heights naar ons logeeradres. We waren uitgenodigd om te gaan eten in the Beath Club Collaroy. Dit ligt zoals verwacht aan het strand waar we heerlijk hebben gegeten. Een neef van ursula en zijn vrouw hadden ons uitgenodigd. Dus voor de familie werden herinneringen opgehaald van 27 jaar terug. Hier heb je heel veel van deze clubs als je geen lid ben kan je daar ook niet gaan eten. De avond sloten we af met een schitterende maan en een korte wandeling langs het strand. Thuis gekomen werden de tassen ingepakt zodat we de volgende morgen vroeg konden vertrekken om met het vliegtuig naar Alice Spring te gaan. Na een laatste drankje naar bed waar ik nog even aan mijn reisverslag heb gezeten omdat de helft niet was opgeslagen. foto's uitgezocht en mijn plakboekje bij gewerkt.

1. Barry:
    29 oktober 2015
    Moedertje, je bent lekker bezig met je reisverslagen! Leuk om te lezen. Mooie foto's hoor. Ik wacht je volgende verslag weer rustig af. Have Fun. Xx
  2. Laurien:
    29 oktober 2015
    Superleuk om over alle avonturen te lezen en mooie foto's. Het klinkt nu al als een prachtige ervaring. Heel veel plezier nog! XX
  3. Inge Meyerink:
    2 november 2015
    Mooie foto"s van uit Australie en een leuk verslag, fijne vakantie nog.
  4. Hans:
    4 november 2015
    Hee globetrotter, ik zit al een half uurtje je foto's te kijken en je verhalen te lezen, leuk om er zo een beetje bij te zijn!! Geniet maximaal lieve Mignon x