29 oktober vliegen naar Alice Spring

29 oktober 2015 - Alice Springs, Australië

Vanmorgen heel vroeg opgestaan omdat we vandaag gaan vliegen naar Alice Spring. De tassen hadden we de vorige dag al ingepakt om kwart voor zes stond ik onder de douche na een korte nacht omdat ik nog wat op mijn blog wilde schrijven. Na een kop koffie waarvan we in ieder geval voldoende wakker zijn geworden zijn we vertrokken naar het vliegveld. Theresa de schat heeft ons weer naar het vliegveld gebracht daar gezamelijk koffie gedronken en iets gegeten. Nadat Theresa afscheid had genomen zijn we nog even over de luchthaven gelopen wat winkeltjes bekeken. Om 9.30 uur konden we al gaan boarden dit ging super snel. Het vliegtuig  een boeing 727 had iets vertraging omdat de bagage nog niet allemaal aan boord was. Dit vliegtuig voelde wel even anders dan het grote vliegtuig waar wij mee naar Sydney zijn gevlogen. Ook nu hadden we films die we konden bekijken en muziek die toch niet verkeerd was om te beluisteren. Zo ging de vlucht van bijna drie uur heel erg snel een filmpje van 2 uur zorgt dat je de tijd vergeet en voor dat je het wist konden we al aan de landing beginnen. Ik had hoge verwachtingen van Alice Spring. Wat we zagen bij aankomst en vanuit de lucht was heel anders dan wat we in Sydney en in de Blue Mountains hadden gezien. Hier is het dor en vrij vlak en het stinkt. Ik kan niet omschrijven waar het naar ruikt maar het is een hele rare lucht. Eerst dacht ik dat het van de kerosine  of andere uitlaadgassen te maken had. Nadat we een kaartje voor de bus hadden gekocht werden we keurig afgezet bij ons hotel. Op de foto's die ik op internet had gezien leek het veel mooier dan wat het was. Maar goed we slapen er maar twee nachten dus dat komt wel goed. De bedden zijn goed en het is schoon. De medewerkers van het hotel zijn vriendelijk wat wil je nog meer. Omdat we vrijdag aan een outback tour van drie dagen gaan beginnen adviseerde de buschauffeur ons hoofdnetjes voor de vliegen en andere rondvliegende beesten aan. We konden die in de plaatselijke supermarkt kopen. Nadat we ons hadden geïnstalleerd in onze hotelkamer zijn we richting het centrum gelopen om de bewuste supermarkt te vinden. Nadat we de winkels hadden gevonden en ook de supermarkt die geen netjes verkocht maar ons door verwees naar een andere winkel is het toch gelukt om voor ieder een netje te kopen. De terugweg vinden was iets lastiger omdat we in verschillende overdekte centra's zijn geweest waren we onze orientatie kwijt. Onderweg heel veel Aborigenals gezien. Je kijkt je ogen uit. Niemand hoeft bang te zijn dat ik een harige donkere man mee neem naar huis zoals ik heb gezegd. De Aboriginals laten we hier zij zijn gelukkig dit is hun land. Terug bij het hotel nog even aan mijn reisverslag gezeten. Met een lekker glas wijn in de bar van het hotel verder mijn verhaal afgemaakt. Fisch en Chips als avondmaal daar doen we het mee. Ik ga zo afsluiten we moeten onze bagage afgeven dan kan deze hier blijven staan als wij drie dagen in de outback verblijven. Daarna slapen we nog een nachtje hier voordat we verder vliegen. Dus even radiostilte en geen nieuws totdat we weer terug zijn. Lieve luitjes tot later.