30 oktober dag een in de Outback" Rock de Center"

30 oktober 2015 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Dag een: We hadden bij het inchecken aan de receptioniste gevraagd waar we de volgende ochtend naar toe moesten om opgehaald te worden voor de tour. Na het tonen van de papieren gaf zij aan gewoon voor aan de weg te gaan staan rond 6.10 en 6.30 uur zou de bus langs komen. Dus weer vroeg uit de veren om toch nog snel te kunnen ontbijten. De koffers hadden we de avond ervoor al afgegeven zodat we alleen onze rugtas maar mee hoefde te nemen.  We hielden tijdens het ontbijt de weg in de gaten zodat we de bus niet zouden missen. Al wat er kwam niet de bus waarmee wij zouden gaan. De receptioniste gaf aan dat zij niets kon doen omdat op de papieren niet duidelijk stond bij welke touroperator geboekt hadden. Wat nu hoe komen we in contact. Papieren uit de koffer en het nummer van de reisorganisator gebeld na een aantal telefoontjes is het dan toch gelukt om als nog deel te nemen aan de trip. Wij werden met een landrover opgehaald en naar de eerste stop gebracht dit was een uur rijden.Aan weerskanten van de weg dor gras, verdrietige bomen en heel veel rood zand. De chauffeuse heeft onderweg veel over de omgeving verteld. Onze vraag waar de stank vandaan kwam die wij bij aankomst in Alice Spring hebben geroken. Zij vertelde dat dit op sommige dagen heel erg was en dit veroorzaakt wordt door de Aboriginals. Verder gaf zij aan dat de gele borden die wij langs de weg zagen aangaven dat bij veel regen je van de weg af kon raken. Door al het water dat dan bleef liggen kan je vast komen te zitten als je niet in een Landrover  of voertuig die ook in de Out back kon rijden. Na een uur rijden kwamen we bij de eerste stop  aan en werden we bij de groep gevoegd van 8 jonge mensen uit verschillende landen. Zij hadden de Kamelen boerderij  bezocht en konden voor 75 dolar 20 minuten rijden als ze daar zin in hadden. Ik denk niet dat wij iets gemist hebben. Kamelen kun je overal zien en rijden op zo'n beest is aan ons niet besteed. We zijn verder gereden om na ongeveer twee uur en 30 minuten  bij een klein vliegveld aan te komen om de laatsten gasten op te halen. We zijn compleet en onze tocht gaat verder met een aantal tussenstops voor de nodige plaspauzes en om wat te drinken. We vervolgen onze weg en eindelijk zijn we aangekomen waar we voor gekomen zijn de Uluru. We rijden naar het kamp waar we gaan lunchen en de eerste nacht zullen verblijven. Na een outback lunch gaan we de bus weer in om rond de Uluru(Ayers Rock ) te rijden wat een prachtig gezicht. Zo enorm groot en steeds verandert de kleur nadat de zon met de wolken in beweging zijn. We maken een kleine uitstap naar het cultuurcentrum waar we meer informatie krijgen over de geschiedenis van de Aboriginals(Mutitjulu). Erg interessant maar teveel informatie om in een korte tijd allemaal te lezen) Dit kan ik thuis nog eens nalezen.  We rijden naar de Kata Tjuta ( The Olgas) en maken een wandeling. Je ziet hier de 36 Domes van de Kata Tjuta. Na een uurtje zijn we weer in de bus gestapt om naar de zonsondergang te kijken bij Ayers Rock. Prachtige natuurverschijnselen gezien door de wind de zon en het onweer met flitsen die over de Ayers Rock te zien waren. Het begon te regenen aan de andere kant van de Rock wat een mooi beeld gaf dit zien ze niet veel omdat het in deze tijd niet regent. Het heeft al meer dan 6 maanden niet geregend. Onze reisleidster Amy  was helemaal in de wolken van een paar spatjes regen. Weer aangekomen bij het kamp moest er gekookt we werden in twee groepen gedeeld de kookploeg en de afwasploeg. Nadat we gegeten hadden en ons programma van de volgende dag bekend was konden wij ons opmaken voor de nacht. Morgenochtend om 4.00 uur eruit verdere info volgt. We gaan onze Swag (Aussie Bedrol) neerleggen buiten in de openlucht. Zo kunnen we naar de sterren kijken en genieten om daarna in een diepe slaap te vallen met prachtige dromen. We liggen bijna te slapen en ja hoor het regent met zijn allen onder het afdak op onze Johan na hij heeft zich in zijn Swag ingepakt en geniet van de lichte regenval. En toen was het stil iedereen probeert te slapen. Ik heb moeite om de slaap te komen te veel indrukken die ik nog even moet verwerken. Zo nu en dan val ik in slaap. zzz.

1. GerritenlIsbeth:
    2 november 2015
    Mooi verhaal wederom, moet wel prachtig zijn daar..genieten jullie er maar lekker van! Hier zijn wij inmiddels omrigd door mooie herfstkleuren wat ook wel weer de charme van dit jaargetijde is, lieve groetjes van ons!!!
  2. Inge Meyerink:
    2 november 2015
    Wat is het daar mooi en inderdaad die kleurveranderingen, ik had daar wel van gehoord, maar ik denk dat als je het in het echt ziet dat het adembenemend is.
  3. Ingrid:
    2 november 2015
    Leuk om je reis te lezen,mooie hoor wat een beleving
  4. Sylvia:
    2 november 2015
    Veel indrukken,geniet er maar van,groetjes van ons,
  5. Bianca:
    14 november 2015
    Mooi hoe je de immense natuur beschrijft!