31 oktober dag twee in de Outback

31 oktober 2015 - Uluru, Australië

Dag 2 van ons avontuur in de Outback. Om 4.00 uur in de ochtend werden we verwacht op te staan en ons klaar te maken echt het ultieme vakantiegevoel. Mijn eerste nacht in de Outback was wel heel bijzonder niet veel geslapen maar dat geeft niet. Snel mijn spullen gepakt en richting toiletgebouw met handdoek en toiletspullen onder je arm zoekend je weg in het donker. Het was druk daar in het toiletgebouw er waren meer groepen die ook de opdracht hadden om zich klaar te maken. Na opgefrist te zijn terug naar het kamp gelopen en gekeken of er  iets te eten was. Een bakkie koffie en een dubbelgevouwen boterham met pindakaas daar moest ik het wel mee redden. Alles moest opgeruimd zijn zodat we om 4.45 uur in de bus zaten richting de Uluru om de zonsopkomst mee te maken. Na een uur rijden werden we gedropt bij de Uluru met rugzak en voldoende water begonnen we onze wandeling rond de Uluru. Amy onze reisgids zou de bus neerzetten op de tweede parkeerplaats en een dutje gaan doen. wij zijn met zijn allen gaan lopen om het punt dat Amy had aangegeven te vinden zodat we de zonsopkomst niet zouden missen. Omdat niemand precies wist waar de plek was en ook wat onduidelijkheid was wat we van welke kant dan zouden zien hebben we ons laten verrassen en gewoon doorgelopen en de zon in de gaten gehouden. En ja hoor daar kwam de zon dan eindelijk helemaal op een prachtig gezicht. De verandering van kleuren zowel bij de rots als de omgeving is wat ik niet snel opnieuw zal ervaren.Het was indrukwekkend zeker om zo vroeg op pad te gaan. De omgeving verandert steeds van kleur en in de Uluru zie je steeds weer nieuwe dingen. Je ziet een gezicht van de  Aboriginal in de wand van de rots. Er zijn verschillende verhalen die door de Aboriginals verteld zijn maar het meeste blijft geheim en zal nooit bekend worden. Onderweg zien we veel van de natuur om de rots heen en natuurlijk de rots zelf wat is dit immens groot xxl is niet groot genoeg om de rots te omschrijven.  Na drie uur komen we eindelijk aan bij de tweede parkeerplaats daar staat Amy ons al op te wachten met cake. Dat gaat er bij iedereen goed in sommige van ons hadden nog niet ontbeten. Nog even naar het toilet en water bijvullen en vooral bijkomen van de wandeling konden we opnieuw langs de Uluru nu met gids zij ging ons vertellen van de verhalen die de Aboriginals wel verteld hadden. Zo gaat het verhaal dat de mannen een aparte grot hebben voor hun mannen dingen en de vrouwen een aparte grot hebben voor vrouwen dingen. Zij krijgen van elkaar niet te horen wat zich daar afspeelt en dit respecteren ze.  Er zijn prachtige muurschilderingen die bewaard zijn gebleven die een eigen verhaal vertellen. Het is inmiddels 38 graden tijd om te vertrekken. We rijden terug naar het kamp daar hebben we lunch. Kipburgers wordt er klaar gemaakt. Na de lunch is het spullen inpakken en vertrekken naar het volgende kamp. Dit is een paar uur rijden, onderweg doen we nog een benzinestation aan waar we een koud drankje halen.
Het is erg warm maar ons vooruitzicht is lekker afkoelen in het zwembad vlak bij het volgende kamp. We gaan naar de King Canyon na een lange tocht zijn we dan eindelijk aan gekomen en niet lang daarna lagen een aantal van ons in het zwembad te poedelen. Heerlijk was dat echt genieten. Nog even genieten met een drankje in de camping bar om met zijn allen de dag af te sluiten. We gaan de berg op naar ons kamp waar we de nacht gaan doorbrengen er is dit keer geen regen voorspeld. Het beloofd een prachtige nacht te worden. Vanavond staat er spaghetti op het menu ook nu weer zijn we verdeeld in de kook en afwasploeg.  Het duurt wel even voordat we uiteindelijk aan tafel kunnen het is inmiddels al donker geworden.  De muziek wordt bij een nummer van Queen harder gezet en iedereen begint mee te zingen zo ook  Johan hij geeft tevens een solo weg op zijn Air gitaar. Een prima sfeer in het kamp.  Amy gaf na het eten de planning van de volgende dag door.  We gaan de King Canyon op dat is een flinke tocht en iedereen moet zorgen dat je uitgerust hieraan kan beginnen dus vroeg erin. Nadat alles was opgeruimd opnieuw de Swag in om naar de sterren kijken en hopen dat de slaap snel komt. En wij maar denken dat we langer konden slapen.