9 november Airlie Beach

9 november 2015 - Airlie Beach, Australië

9 november. Camping Airlie Cove resort&park in Airlie Beach.
Vandaag wakker geworden na een wat onrustige nacht. Ik heb weinig geslapen en ben behoorlijk gestoken door vervelende steekvliegen en andere insecten die zich te goed hebben gedaan aan mijn heerlijke bloed. Johan en Ursula hebben er geen last van. Normaal zou ik dat ook niet hebben maar deze insecten weten mij dit keer te vinden. Grote bulten en een vervelende jeuk daar moet ik mee zien te dealen. Alles wat ik gebruik om het tegen te gaan helpt helaas niet. Vandaag heb ik aan mijn reislog gezeten we hebben weer even wifi wel beperkt maar voldoende om wat mail te lezen en wat apps te beantwoorden. Mijn foto's lijken niet goed mee te lopen en het duurt heel lang voordat zij ook op mijn i-pad staan. Dat is jammer omdat ik ze ook niet bij mijn verslagen kan toevoegen. Vandaag hebben we een dagje geboekt om nog een keer te gaan snorkelen maar dan bij Whitsunday Island. We gaan met een zeilboot een tocht maken en doen dan verschillende eilandjes aan waar er gewandeld en gesnorkeld kan worden. Omdat we dit ook in het dorpje moeten bevestigen volgens de  man van de receptie zijn we op de bus gestapt naar het dorpje. Na een tijdje zoeken hebben we het boekingsbureau gevonden en verder alles geregeld. Daarna zijn we gaan kijken waar de opstapplaats is om zeker te weten dat we op tijd en op de juiste plek zouden zijn. Het was nog een hele tippel maar we weten in ieder geval waar we de volgende morgen moeten zijn. In het dorp nog wat kaarten gekocht voor het thuisfront en daarna nog wat gaan drinken totdat we de bus terug naar de camping konden nemen. We hadden net ons drankje op dat Ursula de twee meisjes uit Nederland zag lopen. Zij waren net aangekomen met de bus en gaan ook een tocht maken naar Withsunday Eiland. Alleen hebben zij een andere tocht uitgezocht en blijven ook een nacht weg. Voor die tijd hadden we al gezegd dat wij elkaar vast wel weer tegen zouden komen. Elkaar weer een fijne reis gewenst, waarschijnlijk komen wij ze wel weer tegen als we naar Fraser Island gaan.
We zagen onze bus al staan en hebben even een sprintje moeten trekken zodat we nog mee konden om op terug naar de camping te gaan. Samen gekookt  in de openlucht keuken. Dit was beter omdat onze camper iets scheef stond doordat we niet verder de plaats op konden ivm een grote palmboom. Heerlijk gegeten verhalen en herinneringen opgehaald. Een super avond dit keer was het een latertje en twee flessen wijn soldaat gemaakt. We zoeken ons  bed weer op morgen staat er weer een avontuur te wachten.