8 november we vertrekken richting het zuiden

8 november 2015 - Townsville, Australië

8 november. We vertrekken richting het zuiden.
Vandaag willen we wat kilometers maken richting het zuiden. We proberen in ieder geval zover mogelijk af te zakken richting Townsville. En als het lukt nog iets verder te komen. Het is een lange rechte weg met verschillende natuurovergangen. In het begin zien we nog bananenbomen maar  hoe verder we komen zien we veel bos en ook veel stukken wat onderheven is geweest aan bosbranden. Waarom dit zo wordt gelaten weet ik niet wel zie je dat sommige bomen en planten weer opkomen tussen de verbranden stukken bos. De natuur gaat gewoon zijn gang. Langs de route komen we  langs kleine plaatsjes van een paar huizen die allemaal op palen zijn gebouwd. Dit zal zo gebouwd zijn omdat er hier veel gewaarschuwd wordt voor hevige buien met kans op overstromingen. Verder zien we langs de weg veel dode dieren liggen deze zijn aangereden en blijven liggen totdat zij zijn vergaan. Ik heb meer dode dan levende Wallabies gezien tot nu toe. In het stadje Townsville gaan we even rondkijken. Het is nog lastig om de grote camper ergens te parkeren. Uiteindelijk een plek gevonden waar we hopen zonder bekeuring te kunnen blijven staan. We zijn een marktje overgelopen en koffie gaan drinken. Ursula is naar het informatiepunt gegaan en heeft folders gehaald om een beeld te krijgen van dit stadje. We zijn richting de haven gelopen waar veel zeilboten en hele grote motorjachten liggen. Verderop was het strand waar je helaas niet mocht zwemmen ivm een waarschuwing voor de yellyfish (gevaarlijke kwallen) .We liepen verder en ook hier was er een water paradijs gecreëerd in het stadje dit keer echt op kinderen gericht. Ik heb er een video opname van gemaakt omdat het nogal spectaculair was. Johan zei gelijk dat zij in Zwitserland hier een voorbeeld aan kunnen nemen dit is echt een goed initiatief. Ik denk zeker dat dit voor Nederland ook zo geld en iets zou bijdrage aan de gemeenschap maar onze cultuur laat dit waarschijnlijk niet toe. We moeten nog op zoek naar een supermarkt om wat eten in te slaan en naar de drankwinkel voor bier en wijn. Onze rugtassen zaten behoorlijk vol en we moesten nog een heel eindje  lopen voordat we bij de camper waren. Met pijn in mijn schouders eindelijk bij de camper aangekomen zodat we de spullen gelijk op konden bergen. Nog even goed gekeken  onder de ruitenwissers maar gelukkig geen prent van oom agent. We zijn verder gereden tot een uur of vijf en toen een camping opgezocht in het plaatsje Bowen. We waren net op tijd de eigenaar van de camping had net afgesloten maar  hielp ons nog wel aan een plekje. Op deze camping konden we de BBQ gebruiken en dat hebben we dus ook gedaan. Heerlijk gegeten van de worstjes en het magere vlees en de salade. We zaten daar gelijk aan het water het kabelen van de oceaan zorgde  voor een rustige en kalme avond . We zijn die avond op tijd naar bed gegaan omdat we de volgende dag ook weer een eindje wilde gaan rijden.Die avond heeft het geonweerd  dit gaf mooie plaatjes en dat we in bed lagen heeft het nog een tijdje geregend. Alles wat er valt valt de volgende dag niet zullen we maar denken.