4 november camper ophalen

4 november 2015 - Cairns, Australië

4 november 2015
Vandaag gaan we de camper ophalen dan wordt het verder reizen met ons eigen vervoer geen hotels of onder de sterrenhemel in een Swag slapen. Na het ontbijt hebben we een taxi laten komen die ons naar het verhuurbedrijf bracht waar wij de vierpersoons camper van het merk Britz op konden halen. Er stonden al een aantal vakantiegangers te wachten voor de deur van het verhuur bedrijf die ook een camper op kwamen halen. Dus dat wordt wachten op elkaar omdat er maar twee medewerkers waren die de papieren in orde konden maken. Het uitleggen van de camper werd door middel van een video gedaan.  Johan is de hoofd bestuurder hij ging voor de checkup van de camper en de uitleg met een van de dames mee. Om 12 uur reden we met een grote camper het terrein af richting Cape Tribulation en Daintry Rainforest. Het was wel even wennen voor Johan om de camper te leren kennen het is een automaat dus gas geven en remmen meer hoef je niet te doen. Maar het verkeer en aan de linkerkant rijden dat is nog wel een dingetje. We zouden nog even Cairns ingaan om iets te eten en nog wat boodschapjes  te doen voor dat we echt op weg gingen. Omdat parkeren met zo'n ding  ook niet overal kan kwamen we uit bij een parkeerplaats bij de werf aan het eind van de pier. Nu moesten we nog de winkels terug vinden. Na een fijne wandeling langs de kust over de pier/boulevard met ook weer een prachtig uitzicht kwamen we in de buurt van het winkelcentrum. Eerst even wat gegeten bij een leuk tentje om vervolgens de boodschappen in te gaan slaan die we onderweg nodig hebben. Met drie tassen en de nodige troep in de rugtas konden we weer naar de camper terug. Gelukkig was dit niet zo ver meer want twee flessen water  a' drie liter begin je al gauw te voelen. In de camper alles ingepakt en vastgezet nog even een blik op de kaart om zeker te zijn  welke richting we op moesten konden we vertrokken.
Ook deze rit was fantastisch we zijn de hele kust afgereden en waande ons in het tropisch regenwoud. Het was net een tunnel van bomen, bladeren en  de geluiden van de vogels die dit alles zo bijzonder maakte. De geur van bomen en bloemen die we konden ruiken is heerlijk tijdens de stops genieten we van het uitzicht. De oceaan die we konden ruiken en het strand. Jammer maar we moeten toch verder het is hier al vroeg donker en willen voor die tijd wel op een camping staan. We hebben nog even te gaan we moeten de rivier nog over met een Ferry.  Rond 17.30 uur komen we na een beetje zoeken op een mooie camping aan met voldoende ruimte speciaal voor campers. Na een drankje zijn we het gasstel gaan uitproberen lekker een pasta klaar gemaakt. Heerlijk zitten smullen van onze culinaire maaltijd. Daarna de camper verder ingeruimd zodat de koffers opgeborgen konden worden. Er zit behoorlijk wat ruimte in en het opbergen van spullen is geen probleem. De bedden opmaken voor de nacht is nog even lastig mijn plekje is boven de cabine. Dus trappetje op kruip en sluip door het bed opmaken. Het is zo warm dus met een onderlaken en een gewoon laken ben je al snel klaar. Ook hier hebben we geen wifi maar genoeg andere dingen die we nog kunnen doen. Zoals de was bijvoorbeeld met twee zakken was naar de wasmachines. Gelukkig zijn de wasmachines vrij waarschijnlijk ook doordat het niet zo vol is op de camping. Of het is gewoon te laat om nog te wassen en te drogen. Het zijn koud water wasmachines nog nooit van gehoord maar goed als alles dan maar fris ruikt. In de tussen tijd zijn we gaan uitzoeken wat we vervolgens hier in de omgeving nog kunnen gaan doen. Van de twee Nederlandse meisjes hadden we gehoord dat je hier krokodillen kon spotten tijdens een boot tripje. We hadden al wat folders bij het hotel verzameld over deze trip en wat folders om te gaan snorkelen. Tussen de zoektocht door de was in de droger gestopt. Er waren nog een aantal campinggasten op die rond een kampvuurtje zaten. Dat zag er heel gezellig uit. Deze jongelui waren met kleine busjes die zij hadden omgetoverd tot  hippiebusjes vol met graffiti. Om door Australië te reizen en niet afhankelijk te zijn van vervoer en backpackers hotels kun je ook een busje  zoals deze jongelui hadden of een auto kopen om die later weer te verkopen.  Maar goed de was is klaar en weer opgeruimd de route is uitgezocht en kunnen ons opmaken voor onze eerste nacht in de camper. Na wat heen en weer gedraai toch in slaap gevallen. Op naar de volgende dag in het regenwoud van Australië.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl