5 november Cape Tribulation

5 november 2015 - Cape Tribulation, Australië

5 november wakker worden op camping Cape Tribulation.
Na een goed nachtrust opgestaan en een douche gaan nemen. Dit is hier wel een beetje primitief maar we redden ons ermee. Samen een ontbijtje maken en na de afwas  alles weer opgeborgen en vastgezet te hebben konden we op pad. De eerste dag met de camper werd je haast gek van de herrie die de spullen maakte tijdens het rijden. De wegen zijn niet allemaal vlak hier en daar flinke hobbels en wegwerkzaamheden. Gelukkig is Johan gewend via smalle wegen de bergen in te rijden dit komt nu goed van pas de weg die wij volgen is niet recht toe recht aan maar met allerlei bochten op verschillende hoogtes. We gaan weer een eindje door het regenwoud nu weer met andere kleuren doordat we in de ochtendzon rijden. We gaan weer met de Ferry  over de Daintree River. Met Bruce Belchers Daintrree River  Cruises gaan we mee om in een uur  krokodillen te spotten.  Daar aangekomen worden we hartelijk ontvangen en krijgen koffie. We komen daar twee dames tegen uit Nieuw Zeeland zij zijn net aan hun reis begonnen. En starten met een tripje krokodillen spotten ik hoop niet het laatste tripje voor hun is. Iedereen hier is erg vriendelijk na een praatje kijken we wat rond in de souvenir winkeltje en nemen nog wat folders mee voor het plakboek. Het was tijd om aan boord te gaan we liepen richting de opstapplaats door het regenwoud met allerlei prachtige en bijzondere bloemen naar de boot. Op de boot lagen verrekijkers zodat je de krokodillen goed kon bekijken. Na een goede 10 minuten zagen we er al een liggen niet zo'n hele grote maar toch de moeite waard. We hebben tijdens de trip zo'n 4 krokodillen gespot niet echt veel en je moest erg goed kijken omdat ze grotendeels in het water lagen waardoor je alleen hun bek zag. Ze waren allemaal in de ruststand zullen we maar zeggen. Verder zagen we wel een aantal bijzondere vogels. Het varen was ook een leuke ervaring ik had wel graag wat meer willen zien van de krokodillen maar ja dat is de natuur. Hierna besloten we verder te gaan naar Port Douglas om te kijken of we in de buurt konden gaan snorkelen maar het weer begon te vetrekken waardoor we besloten door te rijden om in de loop van de week ergens anders dit te gaan doen. Onderweg moesten we ook nog vier stoeltjes kopen omdat het verhuurbedrijf van de camper deze niet meer hadden. Dat is toch nog lastiger dan we dachten. Tot op heden geen stoeltjes gevonden dus dat wordt helaas deze avond niet buiten zitten. We komen weer langs Cairns heen een mooie stad er is genoeg te zien en te beleven maar wij moeten keuzes maken. We rijden langs de stad heen en vervolgen onze weg. We komen na een tijdje aan in Innesfail waar we nog een paar boodschappen halen. Nu nog op zoek naar een camping voor de nacht. Een klein eindje rijden net buiten het plaatsje vinden we een camping waar we de komende nacht gaan verblijven. Vanavond een makkelijke maaltijd we hebben nog een restje macaroni van gisteren met wat sla dat moet het voldoende zijn. Langs de weg hebben we heerlijk vers fruit gekocht zodat dat voor later op de avond ons toetje wordt. Vanavond alle verhalen die nog geschreven moeten worden schrijven want we hebben weer Wifi.
Johan kijkt een beetje TV ook dat is in onze camper aanwezig. Eigenlijk is alles aanwezig toilet, douche gastel/gril en magnetron. Een TV, DVD speler en radio. Niet alles heb je nodig vooral de TV daar maken we zo min mogelijk gebruik van alleen het weer zo nu en dan in de gaten houden. Johan is op tijd naar bed gegaan Ursula en ik zijn de laatste dingen aan het schrijven zodat we het op de site kunnen  plaatsen. Bepekt internet dus niet al te veel tijd om alles erop te zetten.  Foto's uploaden kost veel tijd. Tussen 23.00 uur en 23.30 uur zijn we ook maar naar bed gegaan de volgende ochtend verder afmaken. Iedereen ligt al op een oor want reizen doe je hier zo vroeg mogelijk.