6 november Mission Beach

6 november 2015 - Mission Beach, Australië

6 november. Vandaag is het weer een heerlijke dag na het ontbijt vertrekken we naar de volgende camping in de buurt waar we zondag willen gaan snorkelen. Onderweg proberen we opnieuw aan stoelen te komen want we willen wel buiten zitten. Onderweg komen we veel bananenbomen tegen het is niet toegestaan om daar een kijkje te nemen. Waarom weet ik niet zoeken we nog een keer op. Verder is er ook veel suikerbietenteelt en er is zelf een suikerbieten museum. We komen uiteindelijk in het plaatsje Mission Beach aan waar we al snel een mooie camping vinden. We werden weer allervriendelijkst geholpen door de receptioniste van de camping. Zij heeft voor ons gelijk het snorkelen geboekt zodat we alvast voorzien zijn van een plekje. Om zeker te weten dat we op de juiste plek zouden opstappen gaan we deze middag nog even kijken waar dit is. Ook wist zij te vertellen waar wij stoeltjes konden kopen. Dat is uiteindelijk gelukt in twee winkels de eerste twee in Mission Beach de andere twee in Tully. Wel weer een aantal kilometers hiervoor moeten rijden want alles ligt ver uitelkaar. Met vier stoeltjes zijn we terug naar de camping gereden en hebben we ons geïnstalleerd en iets gegeten. Daarna zijn we op weggegaan om te kijken waar we moesten zijn om op te stappen voor ons snorkel avontuur. Dat was ongeveer 30 minuten lopen vanaf de camping. Onderweg kwamen we op een uitkijkpost aan waar Johan en Ursula aan de praat raakte met een Australiër die de nodige info gaf over het strand en de eventuele krokodillen waarvoor er gewaarschuwd wordt. En natuurlijk nog veel meer want ik stond al te wachten om door te lopen en begon al aardig peentjes te zweten en werd zo rood als een tomaat van de hitte.  We hebben de juiste plek gevonden waar we moesten zijn voor ons snorkel avontuur. Er wordt daar veel gevaren en gevist aan de trailers te zien die langs de kant stonden. We zijn terug gelopen over het strand waar geen mens te zien was we hadden het strand zo goed als alleen voor ons zelf. Heel iets anders dan vechten om een kuil op het strand van julianadorp. Bijzonder wat een uitzicht en het water is gewoon warm. De camping ligt vlak aan het strand ter hoogte hiervan hebben we onze handdoeken neergelegd en het water ingegaan om af te koelen. Het was heerlijk gelukkig geen krokodil of ander enge beesten gezien. Nog even lekker van het zonnetje genoten. Heerlijk wegdromen onder de Australische zon. We zijn eind van de middag terug gegaan naar de camping en hebben nog even een plons genomen in het zwembad. Daar nog met een aantal mensen aan de praat geraakt erg gezellig allemaal. Het was tijd om even wat te gaan eten en ik was dit keer aan de beurt om te koken. Niets bijzonders hoor gebakken aardappelen en sla. Johan zorgde dat de worstjes gaar werden op de gril. Alleen had hij niet opgelet (de gril was uitgegaan)zodat we nog wat langer moesten wachten en mijn piepers inmiddels allang klaar waren. Het was evengoed heerlijk en iedereen was tevreden. Heerlijk genoten van onze tuinstoelen waardoor we lang buiten konden zitten. Nog even douche en dan naar bed want morgen gaan we snorkelen.

1. Hans:
    8 november 2015
    Wat heerlijk dat jullie eindelijk kunnen zitten
  2. Bianca:
    14 november 2015
    Fijne dag zo te lezen en eindelijk buiten zitten!