3 november dagje naar Kuranda

3 november 2015 - Cairns, Australië

3 november Dagje naar de Kuranda.
Vanmorgen vroeg op omdat we vandaag een dagje naar de Kuranda gaan dit is een natuurgebied die je op verschillende manieren kan beleven. Het is tevens de naam van het dorpje. Na het ontbijt wat in dit hotel erg tegen viel hebben we ons bij de receptie gemeld om een dagtrip naar de Kuranda te reserveren.
Rond kwart voor negen werden we opgehaald met een luxe bus die bestuurd werd door een echte Aussie Chane genaamd. Hij was erg vermakelijk tijdens de busrit nadat we verschillende hotels afgeweest en iedereen opgehaald was moest Chane voor ons nog de kaartjes in orde maken. Dit was zo geregeld want de service is erg goed hier. We werden bij het treintje (Scenic Rail) afgezet. De treinrit duurt ongeveer anderhalf uur en voert je door het regenwoud met prachtige uitzichten. We rijden door 15 tunnels en over 40 bruggen die allen met de hand zijn gemaakt. We maken een stop om even uit te stappen en foto's te maken van een prachtige waterval. Als we zijn aangekomen bij het plaatsje Kuranda maken we een wandeling door het dorpje. Bij een tentje hebben we een heerlijk broodje en een  smoothie van sinaasappel, mango en banaan genomen. Dit was goddelijk nog nooit zo'n heerlijke smoothie gehad. Daarna hebben we een aantal winkeltjes bekeken met allerlei souvenirs.  Er wordt hier veel verschillende stenen verkocht vooral Opaal. Als je Opaal  wilt komen moet je dit op de huid zien, bij iedereen zal het anders van kleur zijn. Het is dus goed zoeken wat bij je huid past en staat. Nooit geweten dat dit zo werkt. Ursula heeft een paar oorbellen gekocht die in de vitrine lichtgroen leken en op haar huid meer zalm/ wit kleurde. We zijn verder gelopen naar een soort marktje daar waren een aantal kleine dierentuintjes. De een had alleen volgels de andere alleen vlinders. Wij zijn de Wombats, Koalas, Snakes, lizards, crocodiles, Gliders en Wallabies  gaan bekijken. We hebben tot nu toe alleen Wallabies gezien bij de Bleu Mountain. Verder in de vrije natuur geen van deze dieren gezien. We wilde nog graag de waterval gaan bekijken maar dat was toch nog erg ver lopen. Na een korte pauze en een heerlijk kopje karamel cappuccino zijn we terug naar het stationnetje gelopen.  Daar zijn we in de Skairail gestapt dit is een gondel die over het regenwoud gaat. Dit is echt prachtig om te zien de bomen zijn zo groot en lijken vanuit de gondel net op broccoli. Ze willen allemaal een stukje licht en verdringen zich waardoor alles in elkaar groeit. Prachtige kleuren en de immens grote bladeren zorgen net paraplu's zijn.  We zijn twee keer uitgestapt uit de gondel om een rond te lopen.  Het is echt genieten de volgels roepen elkaar en zien er prachtig uit.  De bomen en planten zijn groot heel groot. Als je hoogtevrees hebt kun je maar beter met beide benen op de grond blijven staan want in de gondel is het echt hoog. Soms voel je een schok omdat de gondel over een punt heen moet. Dit geeft een bijzonder gevoel van spanning. Het is jammer als de tocht van 40 minuten is afgelopen. We gaan nog even een ijsje eten en zorgen dat we op tijd bij de bus zijn. Nadat we weer terug bij het hotel zijn afgezet gaan we bootschappen voor het ontbijt  doen en gaan eten in de stad. Fish en chips en een groot glas sinaasappelsap. Alles is hier groot en veel ik snap wel waarom er heel veel dikke en grote Aussies zijn. We lopen langs het strand weer terug naar ons hotel onderweg zien we buitenkeukens die je kan gebruiken en leuke zitjes. Het is in Cairns wel erg toeristisch veel eettentjes en barretjes en heel veel souvenirwinkeltjes. En het is er verschrikkelijk duur het is nog duurder dan in Zwitserland en dat is voor ons Nederlanders ook al een vrij duur land om op vakantie te gaan. Weer in het hotel zijn we lekker gaan douche en naar bed gegaan. We moeten rond 10.00 uur de camper gaan ophalen. Alles is weer ingepakt we kunnen weer vertrekken. Spannend en benieuwd naar ons volgende avontuur.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade