2 november dagje bij komen in Alice Spring voor dat we naar Cairns vliegen.

2 november 2015 - Alice Springs, Australië

Dagje bijkomen en naar Cairns vliegen 2 november 2015

Vandaag na het inpakken en ontbijt rond 10.00 uur uitgecheckt. De koffers in bewaring gegeven omdat we pas om drie uur opgehaald worden om naar het vliegveld van Alice Spring te gaan. Vandaag aan het zwembad gezeten het is weer prachtig weer. Reisverslagen gemaakt en geluierd aan het zwembad. Met bewondering gekeken naar de aboriginals die het zwembad gebruiken als wasplaats. De stank die we de eerste dag bij aankomst hadden geroken is gelukkig weg. Er zijn veel Aboriginals in het hotel. Zij gebruiken dit hotel naar alle waarschijnlijkheid als tijdelijke woning. Ik ben het vergeten te vragen. Ik voel mij niet gauw onveilig maar Alice Springs geeft mij geen goed gevoel. In het hotel is eigenlijk alleen de receptioniste vriendelijk, de medewerkers van het restaurant waar we ontbijten zijn ronduit chagrijnig. In ieder geval stralen zij niet uit dat zij plezier in hun werk hebben. Maar we laten ons hier natuurlijk niet door beïnvloeden en blijven zelf vriendelijk en opgewekt. Wij hebben vakantie en maken ons niet druk is het motto. Zo nu en dan even in het zwembad plonsen want het is behoorlijk heet ongeveer 38 graden. Met factor 50 lukt het om niet te verbranden. Helaas is de bar dicht dus geen koffie en ook geen koud drankje. We vullen onze waterfles nog maar eens dat zijn we nu al gewend. Het water is niet echt lekker er zit chloor in. Het ontsmet wel zullen we maar denken. Rond half drie gaan we richting de receptie om onze spullen op te halen. We kunnen hier nog even op de Wifi om de laatste berichten te lezen en te beantwoorden. Rond kwart over drie worden we opgepikt en naar het vliegveld gebracht het inchecken gaat voorspoedig en kunnen redelijk vlot door de controles heen. Op het vliegveld komen we drie van onze avonturiers van de Outback tegen zij vertrekken ook naar Cairns.
We vertrekken op tijd met Qantas het is iets meer dan twee uur vliegen naar Cairns. Dit keer geen films kijken maar een puzzeltje doen op mijn E-reader. We worden weer prima verzorgt waardoor je de tijd gaat. We landen op tijd in Cairns de bagage is weer snel verzameld, nu nog vervoer regelen om naar het hotel te gaan. Bij de balie stond een man voor mij die erg veel werk had om zijn vervoer te regelen maar ook nu weer geen haast ik heb vakantie. De drie kaartjes waren zo geregeld waarmee we de bus in konden. De aardige buschauffeur die onze en met name mijn zware koffer inladen heeft vast een hernia opgelopen. Het was gelukkig maar een kort ritje naar het hotel waar wij zouden logeren ik snakte naar een douche. Gelukkig er werd op ons gewacht rond 20.45 uur ingecheckt dit keer mochten we zelf die zware koffers naar boven sjouwen. Alles zag er keurig netjes en fris uit beter dan in Alice Spring. Alleen geen wifi dit keer dus maar wat tv gekeken en vroeg gaan slapen. Er staat al weer wat op het programma voor de volgende dag.